torsdag 22 januari 2015

livet har sin egen gång och jag följer den.

väldigt mycket har hänt sen sist vi hördes här, ber om ursäkt för min frånvaro men ska försöka bättra mig.
För ca 2 veckor sen tog jag ett beslut som påverkat mig själv, min framtid och mina nära runtomkring. Efter ett halvår i Karlstad har jag beslutat att flytta hem igen till Lindesberg för att läsa på distans istället för campus, jag mellanlandar hos mamma innan jag hittar mig ett eget ställe att bo på. Karlstad är en otroligt vacker stad och har ett toppen universitet men jag var helt enkelt på fel ställe vid fel tillfälle, och jag ville hem.
Kruxet är dock att jag tvingas ta ett halvårs uppehåll för jag redan läst termin 1 som distans börjar med nu i vår. Så fram till augusti så får jag helt enkelt jobba.
Detta är fan bland de största besluten jag tagit i mitt liv, förutom att flytta till Karlstad, men det var helt enkelt inte min grej.
Jag vet att detta har ställt till de lite med alltifrån flytten, boende, ekonomiskt och mitt psyke men jag tror det kommer bli bra. jag är nöjd med mitt val av utbildning och därför ville jag inte hoppa av, utan det blir distans istället.

Så på söndag åker vi och hämtar det sista i min lägenhet, möbler etc. och det kommer göra ont, det är ändå min egna första lägenhet. men jag får skaffa mitt eget ställe här.
Jag kommer sakna Karlstad och mina fina vänner, men en vän som jag kommer sakna extra mycket är fina Amanda Björnstad, men jag vet att vi kommer hålla kontakt och ses ändå.

jag är nöjd med mitt beslut, även om det har dragit med sig väldigt jobbiga saker att ta itu med.
puss och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar